1 sierpnia 2021
Co potrzebujemy do otwarcia lombardu?

Co potrzebujemy do otwarcia lombardu?

Lombardy kilka lat temu stały się w naszym kraju bardzo popularne. Co bardzo ciekawe, popularność lombardów nie spada. W związku z tym na mapie naszego kraju z każdym rokiem pojawia się ich więcej. Warto zastanowić się więc czym zajmują się lombardy i jak możemy rozpocząć prowadzenia działalności gospodarczej tego typu.

Kto może zostać właścicielem lombardu?

Wiele osób w Polsce błędnie wyobraża sobie lombardy jako miejsca, w których bardzo łatwo można paść łupem oszustów. Dzieje się tak, ponieważ jako naród jesteśmy wyjątkowo podatni na panujące stereotypy. Wbrew negatywnym opiniom, właściciele lombardów nie są mafiosami, ale normalnymi i uczciwymi przedsiębiorcami, prowadzącymi legalną działalność gospodarczą. Warto wspomnieć w tym miejscu, że prowadzenie lombardów nie jest specjalnie reglamentowane przez państwo polskie. W związku z tym do prowadzenia skupu laptopów czy innego sprzętu elektronicznego nie potrzebujemy dodatkowego zezwolenia lub koncesji.

Wszystkie lombardy na terenie polski działają na podstawie ustawy o swobodzie prowadzenia działalności gospodarczej. Nie należy zapominać również, że prowadzenie lombardu i udzielanie pożyczek pod zastaw musi odbywać się na podstawie i w granicach prawa.

Właścicielem lombardu może zostać każda osoba, które ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Jest to bowiem wymagane przez prawo do rozpoczęcia prowadzenia nowej działalności gospodarczej. Właściciel lombardu nie może posiadać również prawomocnego wyroku sądu, zakazującego prowadzenia tego typu działalności gospodarczej.

Jak założyć własny lombard?

Rozpoczęcie nowej działalności gospodarczej jest w Polsce bardzo proste. Wniosek możemy złożyć przez internet. Następnie wystarczy udać się z nim do dowolnego urzędu miasta lub gminy w celu autoryzacji i złożenia podpisu. Po otrzymaniu numeru identyfikacji podatkowej w urzędzie skarbowym i zgłoszeniu nowej firmy do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, możemy rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. Jak pisaliśmy wyżej – prowadzenie lombardu nie wymaga żadnych dodatkowych zgłoszeń do innych organów państwa. Nie musimy oczekiwać więc na udzielenie dodatkowego zezwolenia lub koncesji. Dotyczy to również skupu za gotówkę złota i innych metali szlachetnych oraz mieszkań.

Gdzie prowadzić własny lombard?

Spoglądając na mapę naszego kraju możemy dostrzec pewną zależność. Większość lombardów zlokalizowanych jest wokół dużych aglomeracji miejskich i miejsc, w których mieszka dużo ludzi. Dzieje się tak, ponieważ do efektywnego działania, lombardy potrzebują wielu klientów. Tyczy się to oczywiście większości biznesów, ale lombardów przede wszystkim, ponieważ mają one zazwyczaj charakter lokalny. Dla przykładu – firma udzielająca pożyczki pod zastaw będzie miała z pewnością większy obrót w miejscowości, która zamieszkiwana jest przez 100 000 mieszkańców, aniżeli w małej wiosce. Dla lokalu, w którym będziemy prowadzili lombard warto więc wybierać takie lokalizację, dzięki którym będziemy mieli dostęp do dużej ilości klientów.

Ciekawym rozwiązaniem jest również przeniesienie prowadzania działalności gospodarczej do internetu. Co ciekawe, dotyczy to również lombardów, których w polskim internecie znajdziemy stosunkowo dużo. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy mieli możliwość dostępu do klientów z całej polski. Sprawne prowadzenie marketingu internetowego bardzo pozytywnie wpłynie wówczas na obroty naszego przedsiębiorstwa.

Jak urządzić lokal na potrzeby lombardu?

Posiadając lokum odpowiadające potrzebom prowadzenia lombardu, powinniśmy zastanowić się nad jego urządzeniem. W tym wypadku należy pamiętać o dwóch bardzo ważnych kwestiach – estetyce oraz funkcjonalności. W przypadku skupu nieruchomości wystarczy nam niewielkie biuro, ale decydując się na skup złota i drogich sprzętów elektrycznych musimy zadbać o ich ekspozycje i odpowiednie zabezpieczenie przed kradzieżą. W związku z tym powinniśmy zakupić meble, które pozwolą pokazać klientom wszystkie zastawione rzeczy, które oferujemy w sprzedaży.

Do biżuterii wykonanej z metali szlachetnych idealnie nadawać się będą przeszklone witryny. Dzięki nim klienci będą mogli dokładnie obejrzeć pierścionki, naszyjniki, łańcuszki, itp. Telefony i inne sprzęty elektroniczne, jakie jak laptopy i tablety warto zabezpieczyć łańcuszkami elektronicznymi. Próba odpięcia takiego zabezpieczenia skończy się głośnym alarmem oraz interwencją służb ochroniarskich.

Każdy lombard powinien być również zabezpieczony przed włamaniem. W związku z tym warto zainwestować w kamery monitoringu, alarm oraz rolety antywłamaniowe. Właściciele firm zajmujących się pożyczkami i skupem złota oraz metali szlachetnych montują w swoich lokalach dodatkowe sejfy. Są one trwale połączone z posadzką lub ścianą, dzięki czemu doskonale zabezpieczają kosztowności przed włamywaczami.

Duża część lombardów w Polsce zajmuje się również skupem rowerów. Są to przedmioty zajmujące dość dużą ilość miejsca, w związku z czym decydując się na taką działalność powinniśmy posiadać odpowiedniej wielkości magazyn.