27 września 2021
Ile trzeba zapłacić za reklamę Google Ads?

Ile trzeba zapłacić za reklamę Google Ads?

O tym, że Google oraz jego reklamowa platforma Google Ads to jedno z największych marketingowych narzędzi naszych czasów wie już każdy z nas. Codziennie, miliony osób wyszukują treści ich interesujące właśnie w tymże miejscu, zatem jest to punkt idealny styku pomiędzy klientami potencjalnymi, a ofertą firmy. Natomiast ile kosztuje reklama Google Ads? Co ma wpływ na koszt końcowy reklamy?

Czy reklama w Google jest droga?

Koszt reklamy w Google Ads w bardzo dużej mierze zależny jest od tego jakim budżetem dysponujemy. Planując kampanię reklamową Google musimy mieć na uwadze, że możemy wydać krocie, nie otrzymując nawet efektów. Może być jednak przeciwnie. Przy bardzo dobrej optymalizacji możemy zapłacić dosłownie grosze, a efektem będzie pozytywne zaskoczeni. W miejscu tym pojawia się pojęcie przepalenia budżetu, a więc tłumacząc najprościej wydanie kasy totalne w błoto. Wystarczy dosłownie chwila nieuwagi, a słowa kluczowe nieodpowiednio dobrane wyczerpią nasz budżet, nie pozostawiają żadnego pola do popisu trafnym frazom. W związku z powyższym wszystko jest zależne od bardzo wielu czynników, a jednym z nich jest oczywiście konkurencja, która rozdaje często karty ustalając stawki.

Za co płacisz?

Określeniem najbardziej trafnym dotyczącym budżetu w Google Ads jest oczywiście elastyczność, a to z racji tego, że zależy on od nas, od naszych możliwości, jak i także potrzeb. Sprawdźmy za co konkretnie płacimy? Po pierwsze jest to koszt wyświetlania reklam, który generowany jest przez wyświetlenia czy też kliknięcia. Po drugie jest to koszt przygotowania, optymalizacji, obsługi, jak i także prowadzenia kampanii przez specjalistę. Można oczywiście samemu prowadzić kampanię dla swojego własnego biznesu. Od razu mówimy, że nie należy to do najłatwiejszych. Aby budżetu zbyt szybko nie przepalić musimy znać dobrze podstawy obsługi platformy od Google oraz także rozumieć jej mechanikę rozróżniając sieć reklamową do sieci wyszukiwania. Google oferuje nam dwa miejsca podstawowe, w którym możemy wyświetlić reklamy. Sieć wyszukiwania, a więc wyszukiwarka Google oraz reklamowa sieć, do której zaliczają się między innymi partnerskie witryny, YouTube czy też Gmail gdzie wszelkie zasady gry są całkiem inne, planują innego rodzaju modele rozliczeń, a nawet same zachowania użytkowników się różnią bardzo od tych podczas wyszukiwania. Różnica główna polega na tym, że sieć wyszukiwania ma na celu zaspokoić zapotrzebowanie na daną usługę czy też na dany produkt. Z kolei reklamy w sieci Display to zapotrzebowanie stwarzają.

Czy zawsze musimy płacić za reklamę?

Co ciekawe, w Google Ads nie zawsze musimy płacić za reklamy. Korzystanie z platformy od Google jest darmowe w pełni, co oznacza, że możemy założyć konto, korzystać ze wszelkich jego funkcji, a nawet stworzyć kampanię i w co po niektórych przypadkach wyświetlać reklamy kompletnie nie płacąc za to. Jednak musimy wspomnieć o jednym małym haczyku. To wszystko rzeczywiście jest bezpłatne, ale pod warunkiem, że ktoś w naszą reklamę nie kliknie. Tak to działa w przypadku strategii ustalania stawek CPC, która jest jedną spośród wszelkich dostępnych strategii stawek w sieci wyszukiwania. Niestety – z co po niektórych funkcji, na przykład z raportów nie da się skorzystać dopóki nie zbiorą wszelkich danych, a więc dopóki nie wykorzystają chociaż troszkę budżetu.

W jaki sposób możemy płacić za reklamę?

Kiedy nam przyjdzie już zapłacić za reklamę należy pod uwagę wziąć dwie kwestie. Jest to ustawienie płatności, jak i także formę płatności. Wybierając ustawienie płatności, a więc sposób dokonywania płatności dostępne mamy dwie opcje. Pierwsza opcja to płatności automatyczne. Płatność jest pobierana wówczas automatycznie gdy koszty kampanii osiągnąć tak zwany próg, a więc kwotę ustaloną z góry czy też po wyświetleniu reklamy bądź też po trzydziestu dniach od ostatniej płatności automatycznej. W przypadku automatycznych płatności nie ma możliwości płatności przedpłaconą kartą. Drugą opcją są płatności ręczne. Wybierają ustawienie to zapłacimy jeszcze przed wyświetleniem reklam. Wraz z upływem czasu i wyświetlana reklam zostaną naliczone opłaty, które spowodują zmniejszenie stanu środków z samej przedpłaty. Gdy środki dostępne się skończą, to nasze reklamy po prostu przestaną się wyświetlać. Można także skorzystać z fakturowania miesięcznego. Z takiego rozwiązania skorzystać mogą jedynie firmy, które spełniają dane wymogi. Działa to w sposób bardzo charakterystyczny. W pierwszej kolejności generujemy koszty wyświetlając reklamy, a później otrzymujemy miesięczną fakturę, którą zapłacić można przelewem czy też czekiem.Należności należy uregulować w ramach czasowych, które zostały ustalone z Google. Sposób płatności, a więc to czym jest dokonywana płatność jest uzależniony od kraju, w którym korzystamy z usług firmy Google. W naszym kraju możemy płacić kartą debetową/kredytową czy też przelewem tradycyjnym. Każdy znajdzie możliwość idealną dla siebie. Jedno jest pewne – z efektów będziemy bardzo zadowoleni.